Aktualizovaná fotoreportáž z výstavy: Akvarely Natálie Studenkovej

Slovenské Technické múzeum v Košiciach usporiadalo autorskú výstavu akvarelov Natálie Studenkovej, ktorá potrvá do 26.8.2020. Virtuálnu prehliadku výstavy s popisom si môžete  pozrieť v nasledujúcej fotogalérii.

Diskusia  (3)
Natália Studenková
Natália Studenková (zdroj: Foto: archív Natálie Studenkovej)

Akvarely Natálie Studenkovej dokážu zaujať nielen mladšiu, ale aj aj staršiu generáciu. Vkusne usporiadané diela umelkyne prezentuje Technické múzeum v Košiciach na svojich výstavných plochách.

Akvarely na zaujímavé témy

Šikovná umelkyňa hľadá zaujímavé témy. Pestrofarebné akvarely sú zaujímavé, repertoár maliarky je veľmi pestrý. Zaujali nás obrazy s námetom Košíc, ktoré svojou farebnosťou dokonale odrážajú atmosféru mesta. Medzi dielami Natálie Studenkovej vynikajú diela „Na Dunajci, Cesta do Vysokých Tatier, Farba červeného vína , Prístav Koper a iné". Natália okrem Košíc vo svojej tvorbe zájde až k Jadranskému moru. Obrazy sú dokonale vypracované, autorka dbá na detaily. Typický umelecký rukopis mladej úspešnej umelkyne je neprehliadnuteľný. Témy akvarelov, ktoré sú vystavené v Košiciach sme zvýraznili vo fotogalérii.

Svoju profesionalitu potvrdila na výstavách

Talentovaná maliarka v rokoch 2012-2018 absolvovala množstvo výstav nielen na Slovensku, ale aj v Európe. Svoje diela prezentovala v roku 2017 na Internacional Watercolor Bienale v roku 2017. V roku 2016 vystavovala na tom istom podujatí v Hong Kongu. Akvarely mladej talentovanej maliarky si obľúbili nielen v Albánii, ale aj v Thajsku. Okrem zahraničných výstav prezentovala svoje diela na výstavách na Slovensku, v Českej republike, Rusku, Ukrajine a ďalších štátoch.

Natália Studenková v Bratislave
Natália Studenková v Bratislave (zdroj: Foto: archív Natálie Studenkovej)

Využíva ľahkú techniku Akvarelu

Umelkyňa svoje emócie a nálady zobrazuje pomocou dynamickosti a nepredvídavosti akvarelu. Zobrazením prírody chce autorka vyvolať hlboké a vnútorné pocity a zážitky. Pomocou ľahkej techniky akvarelu (a la prima) dosahuje zaujímavé farebné prechody, ktoré spája ľahkými prechodmi štetca. Pre tvorbu Natálie Studenkovej je typický nasýtený kolorit, hra svetla a farieb. Precízne prepracované detaily, spojenie s prírodou je typické pre tvorbu mladej maliarky. Talentovaná umelkyňa sa snaží osloviť divákov pomocou jedinečnej výtvarnej techniky, ktorú používa pri tvorbe akvarelov.

Majsterka Akvarelu z Kyjeva

Natália sa narodila sa v Kyjeve, kde navštevovala štátnu umeleckú strednú školu T.G.Ševčenka. Neskôr študovala na Univerzite technológií a dizajnu. Pracuje v rôznych organizáciách, ktoré združujú milovníkov výtvarného umenia. Je aktívnou členkou Umeleckej besedy slovenskej a spolku výtvarných umelcov na Slovensku. Od roku 2016 je vodkyňou skupiny IWS Slovakia Internacional Watercolor Society , ktorá patrí k medzinárodnému spolku akvarelistov. Vystavené diela si môžete pozrieť v Technickom múzeu v Košiciach do 26.8.2020. Virtuálna prehliadka výstavy je dostupná v nasledujúcej fotogalérii.

Fotoreportáž:

1.Pútač k výstave
1.Pútač k výstave (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
2.Jakabov palác v Košiciach
2.Jakabov palác v Košiciach (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
3.Výstava je usporiadaná vkusne
3.Výstava je usporiadaná vkusne (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
4.Melódia duše
4.Melódia duše (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
5.Jar Červený Kláštor
5.Jar Červený Kláštor (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
6.Pohľad do sály s obrazmi
6.Pohľad do sály s obrazmi (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
7.Autorka sa venuje rôznym témam
7.Autorka sa venuje rôznym témam (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
8.Nad strechami Starého Mesta Košice
8.Nad strechami Starého Mesta Košice (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
9.Obrazy sú vystavené vo viacerých sálach
9.Obrazy sú vystavené vo viacerých sálach (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
10.Jeseň v Košiciach
10.Jeseň v Košiciach (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
11.Všetky námety sú podrobne vypracované
11.Všetky námety sú podrobne vypracované (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
12.Pestré farby vynikajú na bielych stenách
12.Pestré farby vynikajú na bielych stenách (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
13.Pohľad na výstavu v STM v Košiciach
13.Pohľad na výstavu v STM v Košiciach (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
14.Návštevníkov bolo málo
14.Návštevníkov bolo málo (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
15.Z výstavy sme mali dobrý dojem
15.Z výstavy sme mali dobrý dojem (zdroj: Foto: Lórant Kulík)
16.Plagát z výstavy v Bardejove z roku 2013
16.Plagát z výstavy v Bardejove z roku 2013 (zdroj: Foto: archív Natálie Studenkovej)
Lórant Kulík

Lórant Kulík

• Počet článkov:  270
  •  |
  • Páči sa:  1 608x

Po úspešnom absolvovaní Fakulty elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity v Košiciach som začal v roku 1997 spolupracovať s denníkom Korzo. Od roku 1998 do mája 2018 som aktívne prispieval z publicistickými článkami a reportážnymi fotografiami do rubrík História, Hobby a Varenie, ktoré pravidelne uverejňoval denník Korzár a Košický večer. Moje príspevky na tému Varenie vychádzali v roku 2006 aj v denníku Nový Čas.V regionálnych denníkoch som sa v publicistických príspevkoch venoval numizmatike, filatelii a ďalším záľubám, ktoré som ilustroval vlastnými fotografiami. Rubrika Hobby v od júna 2018 už nevychádza. Tento blog je voľným pokračovaním na uvedené témy. Je určený pre každého, kto má rád históriu, umenie a rád varí. Trojročné štúdium Dejín umenia na UTV Technickej univerzity v Košiciach som úspešne ukončil v roku 2020 a v roku 2021 Žurnalistické praktikum na akademickej pôde UTV UNIZA v Žiline. Od roku 2023 som členom Združenia historikov moderného výtvarného umenia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

9 článkov

750 článkov

19 článkov