Fotoreportáž z výstavy: Diela Banksyho a street art umelkyne Poppy v košickej Kunsthalle

Autor: Lórant Kulík | 23.6.2020 o 0:33 | (upravené 23.6.2020 o 13:20) Karma článku: 7,09 | Prečítané:  393x

Prodekan košickej fakulty umení Mgr. art.Ing.Richard Kitta, ArtD, uviedol, že Banksyho diela sa zrodili v uliciach veľkomiest. Zo začiatku umelcova tvorba dokázala zaujať iba okoloidúcich, neskôr aj kurátorov a milovníkov umenia.

Text a foto: Lórant Kulík

Diela pochádzajú z múzea Andyho Warhola

Vďaka skvelému nápadu kurátorov výstavy Martina Cubjaka a Richarda Kittu, nemusia milovníci art street umenia a grafiti cestovať do Medzilaboriec. Diela graffiti umelca Banksy a Poppy (na snímkach), si môžu pozrieť v Hale umenia v Košiciach. Vystavené exponáty si organizátori zapožičali z Múzea Moderného Umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach.

Diela Banskyho majú satirické a politické posolstvo

Diela Banskyho majú etické, politické a satirické posolstvo. Nechýba z nich ani čierny humor. Graffiti umelec rád používa šablónovú techniku, ktorá  sa označuje ako Stencil.  Atraktivitu diel streetartistu a writera ešte navyšuje , že svoju identitu doteraz neodhalil. A to napriek tomu, že získal nomináciu na Oscara za celovečerný dokument „Banksy-Exit Through the Gift Shop“. Nie je to jediný film, ktorý divákov zaujal. The Antics Roadshow, patrí k ďalším významným dielam z oblasti filmu.

Watchtower a ďalšie diela

K najzaujímavejším exponátom na výstave patrí Banksyho Strážna veža- Watchtower, ktorú umelec vytvoril z olivového dreva. Posolstvom diela je odkaz na palestínsko-izraelský spor.  Strážna veža je na výstave nasvietená netradične. Farby sa striedajú, objektív zachytil červenú (na snímke). Ďalšou novinkou je veristický 3D model Watchtower, ktorú dokáže návštevník priamo ovládať. Moderný trend prepájania galerijného umenia s performanciou a digitánou interakciou, sa už dnes na zahraničných výstavách používa bežne.  Okrem Banksy Watchtower- technika rezba olivové drevo  si môžete pozrieť aj ďalšie diela. V Kunsthale môžete vidieť Poppy Freedom is the Core of human Dignity technika Spraypaint and Stencil na plátne , Poppy Never Take a LSD IN The Eden Mr.Darwin, Poppy Mick Jagger Technika Spraypaint and Stencil na plátne, Poppy God  Save The Queen Technika Spraypaint and Stencil na plátne (Rotten),  Banksy (Donuts) Strawebery Technika Sieťotlač (na snímkach). Uvedené diela sú dostupné vo  fotogalérii.

Umelecký dojem z výstavy

Organizátori si vybrali vhodný priestor. Netradične nasvietené priestory, ešte navyšujú skvelý umelecký zážitok (na snímke). V tmavom priestore  vystavené diela, dokonale vynikajú, navyše prebieha projekcia na vnútorných stenách Kunsthale. Na komentovaných prehliadkách 9. a 16. Júna 2020 boli prítomní aj kurátori Richard Kitta a Martin Cubjak. Výstava potrvá do 28.júna, jedinečnú možnosť treba využiť. Diela anglického graffiti umelca Banksyho a street art umelkyne Poppy treba vidieť. Ak nestíhate, virtuálnu prehliadku výstavy si môžete pozrieť vo fotogalérii.

Fotogaléria:

Keď máte radi umenie, tak fotoreportáž o pohľade cez sklo Kláry Samuelisovej si môžete pozrieť TU.

Hovorili mu šéf. Fico sa k Bödörovi nehlási